Održana je konferencija za medije Darka Klasića, predsjednika GO HSLS-a Grada Zagreba i
saborskog zastupnika i Kristijana Jelića, zastupnika HSLS-a u Gradskoj skupštini Grada Zagreba.
Žuta i crvena boja dominiraju prometom, sudeći po navigaciji i mišljenjima Zagrepčana ili
izmjerenim povećanjima ispušnih plinova, što je posljedica tzv. zelenih politika stranke
Možemo u Zagrebu.
U Zagrebu živim cijeli život, ali posljednjih nekoliko mjeseci prvi put imam osjećaj da prometna
situacija narušava kvalitetu našeg života u gradu.
Najprije pješačkom zonom u Staroj Vlaškoj, koja uzrokuje prometni kolaps i prometnu noćnu
moru stanovnicima Podsljemena te Gornjeg grada i Medveščaka, potom prometnim
„čepovima“ zbog biciklističke staze na prilazu Gjure Deželića pa sveopćom blokadom prometa
na početku školske godine zbog kašnjenja ljetnih radova te najnovijim proširenjem pješačke
zone, koje je od ulice Gjure Deželića napravilo prometno slijepo crijevo, gradska uprava je
svojom politikom uspjela stvoriti opći prometni kolaps u Zagrebu.
Postalo je uobičajeno da je na prometnoj karti u Zagrebu sve označeno crvenom bojom i
upozorenjima o zastojima, čime se povećala potrošnja goriva i, posljedično, količina ispušnih
plinova, što nipošto ne može biti svrha ni ishod tzv. zelenih prometnih rješenja.
Zabrinjavajuća je pritom i nedavno objavljena snimka edukacije članova stranke Možemo koja,
osim nesnalaženja u upravljanju Zagrebom, možebitno otkriva prave uzroke prometnog
nereda u našem gradu: namjerni zastoji u prometu i radovima na gradskoj prometnoj
infrastrukturi radi veće uporabe bicikala i javnog prijevoza, to jest, prema izjavama iz te
stranke, smanjenja raskoši u kojoj žive građani?
Očigledno su ideolozi stranke Možemo predugo uživali u blagodatima životarenja u okrilju
nevladinog sektora, ali zaboravljaju da Zagrepčani nisu pokusni kunići i da je osnovni zadatak
gradske uprave upravljanje gradskim resursima na najbolji mogući način u svrhu dobrobiti svih
građana.
Upravljanje gradom i povezanim procesima uči se i s vremenom, u pravilu, poboljšava, ali, čini
se, da su gradonačelnik i Možemo izuzetak koji to pravilo potvrđuje jer se i dalje ponašaju kao
zaposlenici sektora nevladinih udruga i organizacija, u kojem se financiranja odobravaju na
temelju, u najmanju ruku, sumnjivih kriterija, pa ne treba čuditi da je pozitivnih promjena
nakon gotovo dvije i pol godine vođenja politike u Zagrebu, nažalost, vrlo malo.
Na određene društvene teme i fenomene uvijek ćemo različito gledati s obzirom na različite
političke svjetonazore, zbog kojih smo, najjednostavnije rečeno, mi za rast, a Možemo za
odrast, ali unatoč tomu vjerujemo da temelj gradske prometne politike treba biti struka.
„Stoga, vođeni zdravorazumskim političkim idejama, predlažemo da Grad Zagreb izradi
sveobuhvatnu prometnu studiju s ciljem utvrđivanja postojećih problema i odgovarajućih
stručnih rješenja kojima bi se, uključujući ciljeve smanjenja potrošnje goriva i emisija štetnih
plinova na gradskim prometnicama, napokon ostvarili zeleniji rezultati, odnosno poboljšala
kvaliteta prometa na dobrobit svih njegovih sudionika jer postojeće stanje postaje neizdrživo i
za građane i za gospodarstvo“, zaključio je Darko Klasić.
Zagreb mora spriječiti gašenje Cibone, sportskog simbola grada Zagreba
Gradonačelnik je već jednom pokazao senzibilitet ponovnim uključivanjem Cibone u sustav
financiranja putem ZG sportskog saveza, te je neizmjerno pomogao klubu da prebrodi ovu
sezonu, ali u situaciji kada su računi blokirani zbog neplaćanja starih dugova, klub neće moći
opravdati utrošak primljenih sredstava na troškove tekuće godine, te mu ponovo prijeti
ispadanje iz sustava financiranja.
Sukladno stečajnom zakonu, FINA će ovih dana pokrenuti stečajni postupak Cibone nakon što
je račun neprekidno blokiran 120 dana.
Po mojim informacijama Cibona je u kontaktu sa svim vjerovnicima koji su blokirali račune
kluba i uvjereni su da će se sa svima postići dogovor da povuku blokadu, jer bi u suprotnom
sigurno ostali bez naplate svojih potraživanja. Vjerujem da će svaki dobronamjeran vjerovnik
razumjeti da samo nastavak djelovanja kluba može dovesti do naplate njegovih potraživanja.
Prema mojim informacijama već sada je više od pola ključnih vjerovnika maknulo blokadu, a
iznos blokade smanjen je na cca 1/4 blokade.
Jedini spas za našu Cibonu dvostrukog prvaka Europe, osvajača ABA lige i najtrofejnijeg
košarkaškog kluba u hrvatskoj je preoblikovanje u sportsko dioničko društvo koja bi omogućila
dokapitalizaciju unosom svježeg kapitala. Klub je već započeo izradu elaborata i proces
preoblikovanja čija svrha je osigurati sredstva za podmirivanje tekućih troškova poslovanja,
kao i sredstva za servisiranje dugova iz prošlosti dokapitalizacijom KK Cibona.
Ministarstvo turizma i sporta je nakon javnog savjetovanja u završnoj fazi donošenja pravilnika
o preoblikovanju koji je predviđen Zakonom o sportu koji je stupio na snagu još 1. siječnja 2023. godine,
koji je temeljni akt za provođenje ovog postupka.
Grad sada ima priliku ne samo spasiti Cibonu, sportski simbol grada, već i postati suvlasnik
kluba i na taj način imati puni uvid u poslovanje kluba. Važno je naglasiti da je sadašnja uprava
naslijedila sva ta dugovanja od prijašnjih uprava kojima je Cibona očito služila kao bankomat .
Apeliramo na grad i gradonačelnika da spriječi gašenje Cibone dokapitalizacijom, odnosno
pretvaranjem potraživanja u kapital, ali i financijskom “injekcijom” koja bi klubu omogućila da
lakše provede planiranu pretvorbu. Obzirom da su za dokapitalizaciju zainteresirani i drugi
investitori, time bi grad stekao 30-40 % vlasništva. Za usporedbu to je puno manje od Zadra i
Splita koji su svoje klubove dokapitalizirali prije više od 10 godina, pri tome je grad Zadar
suvlasnik preko 80 % u KK Zadar, a grad Split je suvlasnik u KK Split sa 90 %.
Na gradonačelniku je da predloži model za spas Cibone, a ja sam siguran da će svi zastupnici u
gradskoj skupštini to jednoglasno podržati – istaknuo je Kristijan Jelić.
830
starija objava