Tomaševićeva prometna rješenja izazivaju kolaps, gužve su sve gore

od Darko Klasić

Postali smo svjedoci da tkz. alternativna  prometna rješenja koja provodi  gradska uprava , zbog stalnih gužvi i zastoja stvaraju veće zagađenje na cijelom području grada  i veći ugljični otisak Zagreba

 Sa redovite tiskovne konferencije zagrebačkog HSLS-a .

Kako vrijeme prolazi, prometujući  gradskim ulicama brzinom od 15 kilometara na sat kroz gužvu  sigurno se svi sudionici prometa  pitaju – radi li itko išta po pitanju rješavanja jednog uz otpad od najvećih problema u Zagrebu?  Iako je protekle dvije godine zabilježen neznatni rast broja motornih vozila u gradu Zagrebu , svjedoci smo da su prometna rješenja koja nam je  ponudio Tomislav Tomašević i Možemo uzrokovao svakodnevni prometni kolaps u Zagrebu. Ono što je zabrinjavajuće ne nazire se rješenje ovakvog stanja , nego štoviše prometne gužve postaju sve veće.

Uvođenjem ad hoc pješačkih zona i sužavanjem prometnica bez alternativnih i kompenzirajućih prometnih mjera pokazuje nam da su  prometna rješenja gradske uprave i gradonačelnika   rezultat ideološke improvizacije a ne odgovarajuće prometne studije  koja bi obuhvatila sve segmente prometa i promet u Zagrebu učinili održivijim i ekološkim.

Kako se gradska uprava i Tomislav Tomašević očigledno ne snalaze i ne shvaćaju koliko je bitno da prometni sustav bude održiv , predlažemo gradskoj upravi da hitno usvoji   “low budget” rješenja  u koja ne treba ulagati milijune a koji bi se mogli ostvariti i značajno olakšati prometovanje gradom i učinit ga zelenijim i ekološki prihvatljivim ;

  • prestanak uvođenja pješačkih i biciklističkih zona na prometnicama na kojima se odvija promet motornih vozila bez sveobuhvatne studije utjecaja na šire tokove prometa
  • uspostaviti automatski centar za nadzor i upravljanje raskrižjima kako bi se riješili zastoji u središtu grada, gdje se infrastruktura ne može bitno mijenjati. Zagreb već posjeduje preko 500 kamera koje djeluju u okviru prometno-komunalnog redarstva za nadzor prometa te ih treba integrirati u automatski centar za upravljanje prometom
  • gradnja kružnih tokova, zamjena smjera pojedinih ulica i uvođenje jednosmjernih kako bi se manje sjekli prometni tokovi za sva kritična mjesta u Zagrebu, studije već postoje potrebna je samo politička volja ili će kao i do sad i dalje u ladicama čekati neka bolja vremena
  • kako bi grad učinili zelenijim , umjesto postavljanja improviziranih sadnica u tegle predlažemo da se iskoristi novouređena Gundulićeve ulice te da se na polovici ulice izdigne plato na kojem se može posaditi adekvatni drvored sa sadnicama koje su primjerene urbanom prostoru. Ovako formiran drvored bio bi nastavak   Lenuzzijeve potkove , te  značajan alat svojim hladom za borbu protiv podizanja temperature u gradovima.

 U svjetlu novog Adventa u Zagrebu koji će sigurno sa ovakvim prometnim rješenjima staviti na veliku kušnju održivost zagrebačke organizacije prometa, ovo su rješenja zagrebačkog HSLS-a na gužve na zagrebačkim ulicama za koja nisu potrebna velika sredstva ili možemo zaboraviti na turizam i  učinkovitu robnu razmjenu u Zagrebu.

Budućnost zagrebačkog prometa sigurno je  smanjenje automobilskog i povećanje biciklističkog prometa uz  unapređenje javnog prijevoza i izgradnju javnih garaža i pristupnih parkirališta , ali ovi procesi se trebaju  odvijati sinkronizirano   te treba izbjegavati polovična rješenja čiji rezultati su svakodnevno vidljivi na zagrebačkim ulicama , izjavio je Darko Klasić.

 Gubi li Grad Zagreb zbog nesposobnosti gradske uprave 2,5 milijuna eura ??? 

Svi smo svjedoci kašnjenja radova na rekonstrukciji Jadranskog mosta, ali mislim da većina građana nije svjesna koliko će to koštati porezne obveznike Grada Zagreba. Zbog kašnjenja sa izvođenjem radova Zagreb nije stigao realizirati sredstva iz EU fonda solidarnosti, odnosno realizirano je samo oko 1/3 sredstava. Nakon isteka roka Vlada RH je podmetnula svoja leđa i preuzela na sebe obavezu financiranja započetih projekata, ali sada nam je već i taj rok upitan i bojim se da će zbog nesposobnosti Grada i Holdinga i ta sredstva propasti, odnosno troškovi će pasti na proračun Grada Zagreba. Zbog činjenice da umjesto tramvajem (koji ima svoj slobodan koridor), naši sugrađani moraju putovati autobusom, stvaraju se dodatna zagušenja na ionako zagušenom prometnom potezu. U čitavoj intenciji Grada da širi pješačke zone i potiče na korištenje javnog prijevoza situacija na Jadranskom mostu je suluda. Ja ću Vas podsjetiti da je rok za izvršenje radova bio u svibnju i kada su prilikom otvaranja radova novinari upitali izvođače radove koliko je realan taj rok, odgovor je bio „pa nije nitko toliko lud da ne iskoristi ljeto (kada je najmanji promet) za izvođenje radova i na kraju krajeva Grad ima rok za iskorištavanje sredstava iz EU fonda solidarnosti“. Mi u HSLS ne mislimo da je gradska uprava luda, ali je svakako nesposobna. Jer kako objasniti da nakon više od godinu dana nije još izrađen ni elaborat nove prometne regulacije, Grad i Holding su toliko devastirali Zagrebačke ceste (kadrovski i operativno), da se mora raspisivati natječaj za izvođenje radova koje su ranije redovno izvodile ZG Ceste. Da apsurd bude još veći, već su dva natječaja propala jer Grad nije bio u stanju procijeniti realnu visinu troškova. Posljedično, Grad nije izdao dozvolu za uspostavu nove prometne regulacije na gornjem ustroju mosta bez koje završna runda radova ne može ni početi,  a to se može dogoditi tek kada se izgrade prilazne ceste mostu (koje ovise o natječaju). Rokovi će očito biti produljeni, tramvajski promet u najboljoj opciji krenuo bi preko mosta tek 2025. godini i prijeti nam gubitak sredstava od cca 2,5 milijuna eura, pa se s pravom možemo zapitati – ima li pilota u avionu ??? – izjavio je Kristijan Jelić.

Nove objave u ovoj kategoriji

Copyright © HSLS