Odlukom o komunalnom redu Tomašević iz čista mira nasrće na oglašivački sektor, čineći direktnu štetu građanima i poduzećima koji žive od te djelatnosti.
Neke izjave gradonačelnika Tomaševića iznesene 7. ožujka o predloženom nacrtu Odluke o komunalnom redu deplasirane su i štetne po građane i poduzeća koje žive od oglašavanja kao sektora djelatnosti. Gradonačelnik je komentirajući svoj prijedlog Odluke o komunalnom redu usporedio Zagreb s Dubrovnikom, što jednostavno nije primjenljivo. Zagreb je metropola koja za razliku od Dubrovnika ima avenije, aleje te ulice sa šest prometnih traka i središnjim koridorom za zagrebački električni tramvaj. Zagrebačke ulice i prometnice omeđene su zelenim javnim površinama, neboderima, zgradama i halama. Urbana matrica Grada Zagreba ni po čemu nije ista urbanoj matrici Dubrovnika. Svaki od ova dva grada ima svoje specifičnosti i svaki se na svoj način razvio u svom geografskom prostoru. Razlika je u tome što je gradska vlast u Dubrovniku mudro izradila komunalni red u skladu s potrebama grada i tržišta, jer svaka površina veća od 12m2 u toj matrici, primarno jednosmjernih ulica omeđenih obiteljskim kućama i đardinima, ne može se kvalitetno percipirati u prolazu i prostoru.
Te razboritosti nedostaje gradonačelniku grada Zagreba. On, naime, tvrdi – ako nešto odgovara Dubrovniku odgovarati će i Zagrebu, svjesno ignorirajući činjenicu da je Zagreb drugačije urbanistički strukturiran i kao takav neusporediv sa Dubrovnikom. Gradonačelnik se tako hvata svega što mu muže poslužiti njegovu naumu – onemogućiti ili u najmanju ruku drastično osakatiti komercijalno oglašavanje u Gradu Zagrebu. Kako drugačije gledati na to kako je nervozno odgovarao na novinarsko pitanje o Zakonu o svjetlosnom onečišćenju?
Pravdajući uklanjanje komercijalnog oglašavanja problematikom građana kojima reklamne površine „svijetle tijekom noći u stanove“. Upravo zato da bi se zaštitilo pravo na miran san, sigurnost i mir građana i postoji Zakon! Kontinuirano sada već više od mjesec dana ukazujemo i usmjeravamo gradonačelnika i javnost na izostanak Zakona od svjetlosnog onečišćenja u nacrtu akta. Rješenje je kompromis koji omogućuje slobodu privređivanja i slobodu mirnog sna. Snaga tog Zakona omogućuje gradonačelniku ograničiti jačinu svjetla osvjetljenih reklama (pa i javne rasvjete) te propisati da se u određenim večernjim satima (primjerice iza 22h) ugasi ili smanji intenzitet svjetlećih reklama. To je pravo rješenje problema! Ne sila, nego razum.
Zašto je gradonačelnik ušutkavao novinara? Zato što nije on zabrinut za nemiran san građana, on je zabrinut da se ne otkrije kako je to samo izgovor da ukloni reklame u Gradu Zagrebu jer mu se ne sviđaju. Za njega to nije pitanje zdravorazumnskog promišljanja o uređenju grada na društvenu korist, već osobnog stava spram toga što mu se sviđa ili ne. Takovo ponašanje je potaknuto antipoduzetničkim sentimentima koji su u svojoj srži antigrađanski, u sukobu sa europskim tekovinama i načelom društveno odgovornog upravljanja. Grad Zagreb nije samo grad jedne političke opcije, već je to društveno-ekonomska zajednica koju treba pozitivno, odgovorno i zdravorazumski usmjeravati u razvoju, vodeći računa o interesima svih građana.
Pozdravljamo najavu uvođenja reda jer Zagreb u ovom trenutku ima na stotine ilegalno postavljenih oglasnih površina, ali što je sa ugovorom za korištenje osvijetljenih reklamnih vitrina na ZET-ovim nadstrešnicama koji je istekao još 2016. godine?? Grad Zagreb umjesto da ostvaruje prihod davajući nadstrešnice u koncesiju, troši milijunske iznose za održavanje i izgradnju nadstrešnica. Zbog svega navedenog s nestrpljenjem iščekujemo novi nacrt Odluke o komunalnom redu s nadom da će ipak prevladati zdravi razum u korist svih naših sugrađana.
HSLS Zagreb