U Zagrebu predsjednik Skupštine, samo u 2022. godini na ime službenih putovanja potrošio 17 000 eura

od Darko Klasić

Svakodnevno svjedočimo rastrošnosti čelnika mjesne samouprave, i to od troškova reprezentacije do turističkog razgledavanja svjetskih metropola. Nažalost, takva je i politika novih gradskih uprava, koje su prije izbora nudile nove i transparentne politike upravljanja javnim resursima, a naposljetku su se ova obećanja pokazala  samo kao mrtvim slovima na papiru.

U Gradu Zagrebu predsjednik Skupštine, g. Klisović, samo je u 2022. na ime službenih putovanja potrošio 17 000 eura , što je gotovo 4 000 eura više u usporedbi sa  njegovi  prethodnicima koliko su  potrošili  tijekom pet godina. Još uspješniji svjetski putnik, ali na  račun grada Splita, bio je g. Puljak, koji je u pet mjeseci potrošio 20 000 eura svojih građana na putovanja po raznim svjetskim destinacijama.

Pri tome se navodi da je taj velik skok u putnim troškovima proizašao iz dobrih rezultata upravljanja u našim najvećim  gradovima, a koji su se trebali adekvatno predstaviti u pojedinim  europskim i svjetskim središtima, od Pariza i Bruxellesa do Jeruzalema i Tel Aviva.

Šteta što mi građani u stvarnom životu na djelu ne vidimo te dokaze dobrog upravljanja i uspjehe u vođenju naših gradova.

Službena objašnjenja razloga putovanja delegacije Grada Zagreba na pojedine destinacije više su tragične  nego komične. U gradu Mainzu predstavnici gradske uprave predstavili su tako uspješne projekte za obnove i sufinanciranje objekata stradalih u potresu (premda smo svi upoznati s rezultatima obnove u Gradu Zagrebu), dok je u češkom Brnu gradska delegacija otišla obići  tamošnju spalionicu iako od gradnje slične takve u Zagrebu bježi kao vrag od tamjana. U Splitu takvih problema s objašnjenjima nema jer ih se lokalna vlast nije niti potrudila  dati razumna opravdanja za tolike troškove. Očigledno je riječ o pravim primjerima transparentnosti, koja se izgleda zagovara samo deklarativno.

Trošiti tako velika sredstva na putovanja u turističke destinacije Europe, bez plana i rezultata, u okolnostima u kojima su građanima reducirane ili čak uskraćene komunalne usluge na ime ušteda i financijske stabilnosti gradova je više nego licemjerno.

Neredovit odvoz smeća, nepokošene livade i neobrezana stabla, neodržavani vozni park  gradskih tvrtki i pad kvalitete svih komunalnih usluga  nisu rezultati dobrog upravljanja, na temelju kojih se može opravdati posjećivanje europskih metropola.

Nažalost, u Hrvatskoj pojedini čelnici lokalne samouprave iskoristili su priliku dolaska na vlast te nemilice troše javni novac od  obilnih ručkova i janjetine, a oni drugi napredniji da im rit vidi puta po svjetskim destinacijama. Građani više  ne znaju  što je gore ili ispravnije.   HSLS  ovakvu praksu osuđuje i smatra je  neprihvatljivom i nepoželjnom u vođenju našim gradova i općina.

Stoga mi iz HSLS  predlažemo gradskim vlastima da preskoče janjetinu i Pariz te krenu na put u svoje gradske četvrti, gdje ih čeka nagomilan neobavljen posao, odnosno putovanje najdalje do Bjelovara, gdje mogu pronaći vrlo uspješne hrvatske primjere dobrih praksi iz područja koja ih tako silno zanimaju.

Nove objave u ovoj kategoriji

Copyright © HSLS