HSLS Zagreb: Za održivu budućnost Medvednice i Zagreba!

od HSLS Zagreb

Darko Klasić, predsjednik Gradske Organizacije HSLS-a Grada Zagreba i saborski zastupnik, obratio se medijima danas kako bi izrazio sućut obiteljima poginulih i ozlijeđenima u nedavnom nevremenu koje je pogodilo Zagreb. Klasić je istaknuo da su klimatske promjene postale sve vidljivije te da se budućnosti moramo suočiti s takvim izazovima.

Nakon nedavnih oluja koje su prouzrokovale štetu diljem grada i odnijele ljudske živote, Klasić je uputio suosjećanje obiteljima poginulih i želje za brzim oporavkom ozlijeđenima. Naglasio je da takvi događaji jasno ukazuju na potrebu za ulaganjem u zelene politike i komunalno održavanje grada, bez kompromisa.

Projekt žičare, koji je trenutno u izgradnji, financijski je propao i dugoročno će opteretiti Grad Zagreb i ZET. No, Klasić je podsjetio da žičaru treba tretirati kao projekt koji se može upravljati i koristiti u korist grada. To se može postići poticanjem građana na njenu upotrebu, što bi pridonijelo i zaštiti okoliša i provedbi zelenih politika na području Parka prirode Medvednica.

Klasić je istaknuo da trenutna regulacija prometa na Medvednici i cijena karata za žičaru ne potiču građane da je koriste kao javno prijevozno sredstvo. Predložio je promjene u regulaciji prometa za dane vikenda i državnih praznika kako bi se potaknulo korištenje žičare i javne infrastrukture, uz naplatu vinjete za automobile i druge mjere za smanjenje cijena karata.

U okviru fokusa ovakve politike, HSLS Zagreba predlaže sljedeće izmjene regulacije prometa za dane vikenda i državnih praznika, kako bi se efikasnije stavila u upotrebu žičara i ostala javna infrastruktura na korist posjetitelja i samoga parka prirode. U sve ostale dane organizacija prometa ostala bi kao i do sada.

PROMET

  • Uvesti naplatu vinjete za automobile i ostala vozila vikendom, iz čijih sredstava bi se smanjenje cijena i sufinancirali troškovi žičare.
  • Tramvajsku liniju 14 i 8 produljiti do Gračanskog dolja, te ukinuti liniju 15 (omogućiti da se za dane vikenda u tramvajima na ovim linijama može prevoziti bicikle bez dodatne naplate).
  • Autobusnu liniju 140 Mihavljevac – Sljeme vikendom ukinuti, te uvesti novu autobusnu liniju na relaciji Brestovec međupostaja žičara do Pila (dogovoriti javni prijevoz s Općinom Stubičke toplice i Krapinsko-zagorskom županijom. Uvesti novu autobusu liniju na relaciji Šestine – prilaz Kraljičinom zdencu (via Medvedgrad) – Šestine. Na obje nove linije uključiti autobuse tipa MAN NM 223 ili manjih gabarita.
  • Žičara mora uspostaviti radno vrijeme na period od 7 do 22h (ožujak, travanj, svibanj, lipanj, srpanj, kolovoz, rujan, i na dane kada je noćno skijanje omogućeno). U ostalim mjesecima radno vrijeme od 8 – 19h (listopad, studeni, prosinac, siječanj, veljača).

CIJENA i ORGANIZACIJA USLUGE

  • U cijenu žičarom uključiti i prijevoz javnim gradskim prijevozom na tramvajskim linijama za dan za koji je kupljena karta za žičaru.
  • Cijenu parkiranja u garaži žičare za korisnike žičare uključiti u cijenu karte prijevoza žičarom za/na dan prijevoza žičarom za period radnog vremena žičare.
  • U cijenu žičarom uključiti i prijevoz na autobusnoj liniji Brestovec – Pila Parking.
  • Omogućiti prodaju karata za žičaru online posredstvom aplikacija i posredstvom automata na terminalima Prečko, Savski most, Črnomerec, Ljubljanica, Zapruđe, Borongaj, Dubrava, Dubec, Glavni kolodvor.

Također, Klasić je naglasio potrebu za poboljšanjem ekoloških uvjeta u Parku prirode Medvednica te je predložio organizaciju ekonomski i ekološki prihvatljivog pristupa tom području, uključujući i usmjeravanje Turističke zajednice grada Zagreba da promovira Medvednicu kao nezaobilaznu destinaciju za turiste.

HSLS Zagreb vjeruje da primjenom ovih prijedloga možemo stvoriti održiviju budućnost za Medvednicu i Zagreb, potičući građane da koriste žičaru i javni prijevoz, što će smanjiti onečišćenje okoliša i poboljšati kvalitetu života u gradu.

S poštovanjem,
HSLS Zagreb

Nove objave u ovoj kategoriji

Copyright © HSLS