povodom konferencije za medije koju su održali Darko Klasić, predsjednik GO HSLS-a Grada Zagreba i Alen Lochert zastupnik HSLS-a u Gradskoj skupštini Grada Zagreba.
Zašto u proračunu nema novaca za investicijske projekte ?
U Proračunu Grada Zagreba za 2024. godinu, i u projekciji za 2025. i 2026., u razdjelu 008 GRADSKI URED ZA GOSPODARSTVO, EKOLOŠKU ODRŽIVOST I STRATEGIJSKO PLANIRANJE, Program 1708 RAZVOJ INVESTICIJSKIH PROJEKATA OD INTERESA ZA GRAD za razvoj investicijskih projekata od interesa za Grad Zagreb predviđeno je samo 39 tisućitih dijelova proračuna, odnosno 65.000 € od 2.532.840.060 € vrijednog Proračuna! Očigledno je da stranci Možemo nisu prioriteti privlačenje investitore u naš grad , te time povećavanje i obuhvata radnika koji plaćaju porez na dohodak, što bi omogućilo povećanje prihoda grada a u krajnjem slučaju i poreza građanima. Tako će grad Zagreb, u kojem živi jedna četvrtina stanovnika RH, i dalje biti grad sa najvećim porezom na dohodak u Hrvatskoj gdje naši sugrađani neće znatno osjetiti poreznu reformu od 1.1.2024.
Povrh toga u proračunu nema niti jednog jedinog centa koji bi bio namijenjen gospodarenju otpadom, dok nam se istovremeno dogodila tragedija na odlagalištu Jakuševec. Kako to da uopće nije predviđen novac za rješavanje najvećeg problema Grada Zagreba, na kojem je sadašnja gradska vlast dobila izbore, jer je uvjerila dio građana da su spremni odmah krenuti u rješavanje problema Jakuševca? Zar zaista nije bilo moguće pronaći nekoliko desetaka milijuna € u proračunu velikom preko dvije i pol milijarde € gdje nam je deklarativno gospodarenje otpadom prioritet ? Treba li nam još koja tragedija?, izjavio je gradski zastupnik Alen Lochert .
Zbog lošeg vremenskog planiranja rekonstrukcija ulica, iste ceste morat ćemo možda dva puta sanirati
Zagrebački advent uz loša prometna rješenja koje provodi zagrebačka uprava stavlja na veliku kušnju održivost zagrebačke organizacije prometa , te smo svjedoci prometnih gužvi i kaosa u gotovo u svakom dijelu grada sada u blagdansko vrijeme.
Tome sigurno ne doprinosi i ovogodišnje zakašnjelo provođenje rekonstrukcije prometnica kako bi se poboljšao opetovano loš postotak izvršenje malih komunalnih akcija i izvršenja planova održavanja prometnica.
Proteklu godinu postali smo svjedoci da su Zagrebačke ceste kao nosiocu radova gradnje i održavanja prometnica u Zagrebu izgubile neke operativne mogućnosti , jer su postale kadrovski pod kapacitirane zbog nedostatka radne snage kao i ideoloških čistki stručnih kadrova što se nažalost odrazilo i na održavanje prometnica.
Nakon što je propuštena prilika da se radovi asfaltiranja većinom izvedu tijekom toplih mjeseci kao što je uobičajeno održavanje cesta i rekonstrukcija se produžila u jesenje i zimsko vrijeme.
Zbog potrebnih tehničkih uvjeta asfaltiranje treba raditi sa što većom temperaturom zraka, podloge te samog asfalta zbog čega u pravilu trebaju temperature preko 10 stupnjeva celzijusa. U suprotnom kvaliteta asfaltirane prometnice biti će loša i ubrzo će doći do odvajanja asfalta od podloge te stvaranje rupa u cesti. Tada su sva uložena sredstva građana de facto bačena u vjetar.
Ako tome pridodamo da tijekom zimskih mjeseci obilno solimo prometnice koje će nagristi ovako nekvalitetni asfalt u proljeće ćemo se sigurno susresti sa velikim brojem udarnih rupa na novo rekonstruiranim prometnicama te ćemo morati dva puta sanirati istu prometnicu.
Stanje prometnica je čest uzrok i prometnih nesreća , naročito vozila na dva kotača . Cijeli naš grad pun je rupa a ceste su toliko zapuštene da nam zbog takvog stanja gotovo ni ne trebaju uspornici , zato sigurno ne trebamo trošiti bespotrebno sredstva Zagrepčana zbog neefikasnosti u upravljanju i lošeg planiranja izvođenja radova održavanja cesta i malih komunalnih akcija , istaknuo je predsjednik zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić.
Na kraju tiskovne konferencije ispred zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić je svim Zagrepcankama i Zagrepčanima zaželio da im ovo božićno razdoblje bude ispunjeno radošću i dobrotom a 2024. godina da im donese blagostanje i sreću !