Ako se ne riješi pitanje obrade otpada, novi način prikupljanja i naplate bit će samo šarena laža, kao što je to slučaj sa svim projektima ZET-a, koji se svake godine recikliraju u promidžbene svrhe dok usluga javnog prijevoza postaje sve lošija
HSLS zanima u kojoj fazi je sveobuhvatni model gospodarenja otpadom u Gradu Zagrebu, odnosno rješavanje pitanja kompostane i CGO-a? Ako se ne riješi pitanje obrade otpada, novi način prikupljanja i naplate bit će samo šarena laž.
Gradska uprava formalno će poštovati uvođenje novog sustava prikupljanja i naplate otpada, ali o novom, sveobuhvatnom modelu gospodarenja otpadom ne progovara. Gradska vlast očekuje da će se na taj način povećati stopa odvojenog prikupljanja. Međutim, čak i da dođe do povećanja odvojenog prikupljanja, to za Grad predstavlja samo veći trošak jer se taj otpad predaje privatnim obrađivačima. Sve dok Grad nema vlastita postrojenja za obradu, kao što je to slučaj s glomaznim otpadom, gospodarenje otpadom bit će trošak koji je realno mnogo veći nego što bi to stvarno trebao biti. Ne vidimo da Grad cjelovito rješava taj problem, nego samo djelomično, zbog čega postoji sumnja da gradska vlast uopće nema viziju kako bi u konačnici trebao izgledati sustav gospodarenja otpadom u Gradu Zagrebu.
Nov sustav prikupljanja i naplate tek je djelić ukupnog sustava gospodarenja otpadom, koji tek treba uspostaviti, a on je ujedno najmanje složen i skup. Upravo zato je gradska vlast i počela s njim, a ne, primjerice, izgradnjom Centra za gospodarenje otpadom ili kompostane.
Gotov je postupak javne nabave za tiskanje vrećica, a nadamo se da se također uspjela realizirati njihova distribucija građanima. U bitnome zamjeramo tom potezu to što uvođenjem tih vrećica ne predstavlja odgovarajuće rješenje u Gradu u kojem nisu izgrađena postrojenja koja će obrađivati tako odvojeno prikupljeni otpad. Odvojeno prikupljanje otpada smanjeno je 2021., a trend bi se mogao nastaviti unatoč tim vrećicama. Naime, svjedočimo, u najmanju ruku, sumnjivom postupanju s odvojenim biootpadom na kompostani na Jakuševcu, koji se tamo uopće ne bi smio odlagati, pa veći dio u konačnici završi na odlagalištu Jakuševac, što je demotivirajuće za sve koji propisno odvajaju svoj otpad. S druge strane, novi sustav, iako pravično zamišljen, dovest će do poskupljena usluge, a to u postojećim okolnostima inflacije, visoke cijene energenata i općeg poskupljenja može dovesti do toga da će dio građana taj otpad ilegalno odlagati ili će prestati odvojeno prikupljati te odbacivati sve u jednu vreću – izjavio je HSLS-ov zastupnik Kristijan Jelić.
Darko Klasić predsjednik HSLS-a Grada Zagreba, napomenuo je da smo proteklih mjeseci slušali o tome kako zagrebačka Čistoća nema kamione , dijelove za kamione, a naposljetku ni radnike zbog financijskih problema i kostura iz ormara, zbog čega se već mjesecima otpad u cijelom gradu odvozi neredovito iako građani i dalje zaprimaju nepromijenjene račune. Prije godinu dana gradonačelnik Tomašević najavljivao je transparentnost i otvorenost Grada Zagreba svim Zagrepčanima. Unatoč tomu, raspisao je natječaj za reklamu novog modela prikupljanja otpada u vrijednosti od milijun i pol kuna bez PDV-a, koja bi se trebala platiti marketinškoj i/ili PR agenciji radi promocije bokseva i vrećica, koje Zagrepčani moraju sami plaćati.
Ako Vas to podsjeća na prošla vremena, ne griješite. Naime, tako je i pokojni Bandić provodio kampanju „Stavi pravu stvar na pravo mjesto“, koja se odnosila na razvrstavanje otpada, a od koje na kraju nije bilo ništa. Razlika je isključivo u tome da što smo ga tada i mi i Tomislav Tomašević, kao oporba u to vrijeme, prozivali, ali sada vidimo da je Tomašević u potpunosti od Bandića preuzeo isti način upravljanja, a možemo se samo nadati da (ne)rezultati neće biti isti. Zasad su rezultati novog upravljanja više nego razočaravajući, osobito u području gospodarenja otpadom.
Prošle godine, točnije 29. 10. 2021. predstavljen je projekt u okviru modernizacije i nadogradnje sustava za nadzor i upravljanje prometom ZET-a. Riječ je o sustavu informiranja putnika putem novih informativnih zaslona, i to na način da se putnicima uporabom novih, suvremenijih zaslona može pružiti znatno više informacija o putovanju, odnosno aktualnoj vožnji, poput grafičkog prikaza trenutne pozicije vozila na trasi, predstojećih stajališta, vremena putovanja do sljedećih stajališta i odredišta. Najavili su tada da se trenutačno uređaj testira u jednom tramvaju, a kako očekuju da će se novi sustav implementirati u 50-ak vozila do kraja godine. Na tu epizodu već smo svi vjerojatno zaboravili, ali su nam očigledno iz ZET-a zbog manjka rezultata opet odlučili predstaviti novi projekt i testirati ponovno novi zaslon, a do kraja godine opet instalirati pedeset primjeraka u ZET-ova vozila. Ostat ćemo vjerojatno zaprepašteni (n)ovim recikliranim projektom dok istodobno čekamo sve dulje tramvaje i autobuse, pri čemu postojeći informativni zasloni na stanicama i dalje ne pokazuju stvarno stanje u prometu jer nisu međusobno povezani.
Očigledno ZET ne testira nove zaslone, nego strpljenje i inteligenciju Zagrepčana.
HSLS Grada Zagreba očekuje od gradske uprave i ZET-a poboljšanje javnog prijevoza do kraja godine kao i umrežavanje postojećih zaslona na stanicama kako bi služili svrsi i putnicima pružali informacije u prometu jer Zagrepčani s 500 milijuna kuna subvencioniraju javni prijevoz te zaslužuju kvalitetnu uslugu umjesto promotivnih PR projekata.