ZAR JE VODA MORALA DOĆI DO GRLA DA SE PRIHVATE RACIONALNA PROMETNA RJEŠENJA KOJA JE HSLS PREDLAGAO PRIJE 2 GODINE ?

od Darko Klasić

Prije par dana pompozno su nam ispred grada predstavili projekt „Pametno upravljanje prometom u Zagrebu“, ali  pametno (nažalost) nije karakteristika sadašnje gradske vlasti i gradonačelnika g. Tomaševića. Naši sugrađani umjesto pametnih rješenja svjedoče sve gorem stanju u našem prometu.

Problemi su se toliko intenzivirali da se razum, izmučen i oslabljen trogodišnjom ludošću, polagano uvlači u gradsku upravu i donosi promjenu. Nije to promjena napretka jer za napredak je sada kasno, ovdje se radi o operaciji spašavanja. Spašavanja od frustracija uzrokovanih kod građana trogodišnjim eksperimentom prometnog odrasta. Jedino plansko što se radilo u ove tri godine je da se tečnost i funkcionalnost prometa otežavala, sve u suludoj vjeri da to će to natjerati naše sugrađane da koriste javni prijevoz.

Samo i jedino pouzdan, dostupan i komforan javni gradski prijevoz može poslužiti kao sredstvo za smanjenje pritiska na centar grada. Kada se taj uvjet postigne, tek tada se može razmatrati kako i gdje razumno rasterećeni dio infrastrukture prenamijeniti.

Prije pune dvije godine predlagali smo otvaranje Šoštarićeve ulice za sav promet do Draškovićeve ulice  što bi znatno rasteretilo Vlašku, Palmotićevu i Draškovićevu ulicu.

Zbog zatvaranja stare Vlaške, odnosno pretvaranja u pješačku zonu, produžio se put za 2 km našim sugrađanima koji prometuju iz smjera Ribnjaka prema Vlaškoj ulici i dalje prema istoku grada.

Ovim potezom se preusmjerilo više od 3000 automobila samo u jutarnjoj špici u Palmotićevu ulicu i usporilo ionako jedva protočan promet za 50 000 građana Podsljemena, Gornjeg grada i Medveščaka.

Da bi se to ostvarilo, potrebno je samo ukloniti postojeći znak zabrane prometa izuzev javnog prijevoza i interventnih službi (što je trenutno dozvoljeno), te o novom pravcu obavijestiti građane postavljanjem table s obavijesti na smjeru kretanja u Ulici Ribnjak.

Drugi naš prijedlog se odnosio na reguliranje pješačkog prijelaza između pješačkih zona Vlaške ulice postavljanje pješačkog semafora kako bi se osigurala bolja protočnost prometa spomenutim pravcem.

Odgovor gradske uprave je bio da je to nemoguće napraviti !

Sada kada je prljava voda gradskih prometnih bujica došla do grla svima, pa i njima, sve je moguće. Sada su izvadili naše rješenje od prije dvije godine, ali i studentski diplomski rad iz 2015. godine i prezentirali kao svoje trogodišnje duboko umno promišljanje pametnog upravljana prometom.

Sada je naš prijedlog reguliranja pješačkog prijelaza semaforom pametno upravljanje gradom, a studentski diplomski rad iz 2015.g. na temu dinamičkih traka na Ribnjaku novo pametno upravljanje gradom. Sada sve je moguće pa i dupli Jarunski most koji su otpisali tada sa širokim opisima svakojakih uzroka nemogućnosti realizacije.

Sada je vrijeme da se s pameću i razumom rasuđuje je li 2021. bila odluka promjene i napretka ili smo svi tada postali dio velikog političkog eksperimenta. Eksperimenta koji je nanio više štete nego koristi – izjavio je Kristijan Jelić.

Nove objave u ovoj kategoriji