Zagrebački HSLS poziva Možemo! da neiskorištena sredstva za male komunalne akcije preusmjeri na izgradnju bokseva

od HSLS

S obzirom da izvještaj o izvršenju asfalterskog programa Zagrebačkih cesta zaključno s 25. 8. pokazuje da je u većini kvartova izvršenje 0% (Knežija, Prečko, Vrbani, Lučko, Remetinec, Savski gaj, Cvjetno naselje), a ukupno na razini Zagreba je 4 %. Radi poznatih problema s javnom nabavom bitumena, zalihe hladnog asfalta u Zagrebačkim cestama dostatne su samo za hitne intervencije poput puknuća cijevi ili krpanje rupa na cesti, dok ozbiljnije zahvate kao asfaltiranje prometnica trenutno nisu u mogućnosti izvoditi. Glavni razlog je „genijalna“ odluka Zagrebačkih cesta o odbijanju zahtjeva glavnog dobavljača INA d.d. za korekcijom cijena bitumena na iznos od 3.000,00 kn po toni zbog poremećaja cijena na tržištu. U pokušaju da se nađe povoljniji dobavljač raspisan je natječaj na kojem je postignuta gotovo dvostruko nepovoljnija cijena u iznosu od 5.000,00 kn!?!? Cijela situacija jako podsjeća na nabavu plina u GPZ. S obzirom na tako malu realizaciju MKA pozivamo gradsku vlast da neiskorištena sredstva preusmjere u izgradnju bokseva za smještanje posuda komunalni otpad i tako izađe u susret našim sugrađanima izvan centra grada, kojima je nametnuta obveza izgradnje bokseva o vlastitom trošku – istaknuo je gradski zastupnik Kristijan Jelić.

U skladu sa starom narodnom poslovicom prema kojoj kada nekom smrkne, drugom svane, dolaskom nove gradske vlasti očigledno je smrknulo svim vlasnicima automobila, a svanulo biciklistima. Novoj gradskoj vlasti automobili su postali nepoželjno vozilo na 6300 ulica i trgova u 70 zagrebačkih naselja iako je u Zagrebu registrirano više od 400 000 motornih vozila, što iznosi više od 400 vozila na tisuću stanovnika.

Nažalost, automobil je postao nužnost u sadašnjim okolnostima, počevši od epidemioloških mjera zbog koronakrize do svakodnevnih obaveza brojnih obitelji s djecom te prijevoza starijih i bolesnih Zagrepčanki i Zagrepčana. Unatoč ekološkoj neprihvatljivosti, ne možemo osporavati široku upotrebu automobila u svakodnevnom životu.

Bicikl je idealno prijevozno sredstvo, praktično i brzo, za one koji nemaju automobil i nesporno je ekološki prihvatljivija mogućnost, ali pri razvoju nove infrastrukture treba uzeti u obzir i realnost postojećih okolnosti. Dolaskom kišnih i zimskih mjeseci upotreba bicikala izrazito je ograničena. Prioritet gradske uprave trebala bi biti što veća mobilnost u urbanim sredinama, a ako zanemarimo automobile, treba poboljšati kvalitetu, dostupnost i pristupačnost javnog gradskog prijevoza kako bi naši građani imali istinsku alternativu.

Stoga pozivam gradsku vlast da ne diskriminira druge sudionike u prometu jer i oni koriste automobile, i to ako ne osobno, onda u profesionalnom kontekstu, bilo obliku taxi prijevoza za vrijeme loših vremenskih uvjeta bilo za izvršavanje drugih poslovnih obveza. Neprihvatljiva su i dvostruka mjerila za prihvaćanje prijedloga za poboljšanje prometa, na temelju kojih se odbacuje postavljanje semafora na Palmotićevoj i otvaranje Šoštarićeve ulice za promet, pri čemu se, s jedne strane, javnosti upućuju poruke podrške takvim prijedlozima građana, a iza zatvorenih vrata, s druge strane, gradski ured čine sve kako bi ih se onemogućilo.

Građane pozivam da ovaj tjedan tijekom održavanja Europskog tjedna mobilnosti izbjegavaju promet u centru grada i sačuvaju živce jer je neizbježan prometni kolaps u centru zbog svih dosadašnjih rješenja gradskih vlasti – izjavio je predsjednik zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić.

Krešimir Medved, vijećnik MO Rudeš, naglasio je da su prije 7 dana stanovnici naselja Rudeš upozorili na mogućnost poplava u tom kvartu, što se, nažalost, obistinilo, pa posljednja tri dana svjedočimo opsadnom stanju zbog obilnih kiša. Srećom, zasad bez većih posljedica, ali situacija bi već u slučaju sljedeće kiše mogla biti drugačija jer odvodni slivnici nisu pregledani ni očišćeni, a odvodna mreža identična je onoj napravljenoj u vrijeme kad je to naselje brojalo nekoliko tisuća manje stanovnika i nekoliko stotina manje stambenih objekata.

Kako gradske vlasti ne bi rekle da samo kritiziramo spomenut ću da je realizirana jedna vrijedna inicijativa koju je inicirala grupa građana, a koju sam kao vijećnik formulirao u prijedlog koji sam uputio na daljnje postupanje upravo početkom ove školske godine. Riječ je o ugradnji lifta za osobe smanjene mobilnosti u OŠ Rudeš, pri čemu se gradski ured za školstvo pokazao relativno brzim i efikasnim.

Međutim, s druge strane, drugu inicijativu koja bi riješila mnoge probleme u kvartu već mjesecima na razini gradske četvrti i mjesnog odbora zaustavlja vladajuća većina iz stranke MOŽEMO.

Riječ je o inicijativi za prenamjenu zemljišta na adresi Rudeška cesta 81, zemljišta od 2217 m2 koje je označeno kao k č 3882 k o Rudeš. Naime, to zemljište je livada s ruševnom građevinom stare škole iz 1895 g, koja ne nosi spomeničku oznaku, a zemljište je u vlasništvu Grada Zagreba i pripada kategoriji M (mješovita namjena), što znači da se u bilo kojemu trenutku može prodati za, na primjer, izgradnju stambenog objekta, a nije na odmet spomenuti i to da je riječ o jednoj od najatraktivnijih lokacija u kvartu.

Nas nekoliko vijećnika iz opozicije tražimo već mjesecima da se stavi na dnevni red donošenje zaključka o prenamjeni zemljišta u kategoriju D (društveno javna namjena), a sve kako bi se trajno spriječila eventualna prodaja tog zemljišta, i to s idejom da se u budućnosti, kada proračun to bude dozvoljavao, na tom mjestu izgradi područni objekt škole u Rudešu za prva tri razreda s dnevnim boravkom u svrhu sprovođenja jednosmjenske nastave u Rudešu, što je u skladu s preporukama Europske komisije, a da ne govorimo o tome koliko bi se novim kapacitetom olakšao život u naselju.

Rudeš je svake godine sve mlađi kvart i djece je sve više, pa dodatni školski kapacitet postaje sve veća nužnost. Međutim, od kraja svibnja nikako da se omogući predstavljanje takve inicijative jer predsjednik VMO naš prijedlog ne uvrštava na dnevni red sjednica. U početku smo dobivali obećanja o skorom uvrštavanju te točke na dnevni red, no prilikom sastavljanja dnevnog reda na posljednjoj sjednici svjedočili smo manjku demokratičnosti, ali i elementarne kulture kad nam je rečeno, citiram: „Vi imate pravo na mišljenja, a ja pravo kreirati dnevni red. Svi mi unutar svojih ovlasti djelujemo kako mislimo da je najbolje.“

Eh, sad se pitam što je i za koga najbolje?

I kad na to pitanje ne dobijem odgovor u našem mjesnom odboru, onda to pitanje postavljam gradonačelniku Tomaševiću, šefu stranke Možemo !

Nove objave u ovoj kategoriji