Nismo spremni za novi model prikupljanja otpada

od HSLS

Na održanoj tiskovnoj konferenciji , zagrebački HSLS-a upozorio je na nespremnost grada Zagreba za učinkoviti novi model prikupljanja otpada kao i na krizu u koaliciji SDP-a i stranke Možemo u Gradskoj skupštini.

U subotu, 1. listopada 2022., počinje novi način prikupljanja otpada. Iako nas od tog datuma
dijeli dva tjedna, većina uvjeta za usvojen novi način prikupljanja otpada nije ispunjena, čak ni
osnovni, naime da se u maloprodajnoj distribuciji nalaze nove vrećice za smeće. Je li to još
jedan dokaz nesposobnosti nove gradske uprave ili je riječ o najavi još jedne odgode
neprovedivog načina gospodarenja otpadom. Međutim, nova gradska uprava sigurno još
MOŽE pod hitno započeti s čišćenjem slivnika i šahtova prije dolaska sezone kiša i oborina,
koje su često uzrokovale poplave u zagrebačkim kvartovima. Ovdje iz Rudeša, kao jednog od
poplavama najpogođenijih zagrebačkih kvartova, stoga pozivam gradonačelnika Tomislava
Tomaševića da hitno naloži Zagrebačkom holdingu, koji trenutačno nakon zaduženja ima
osigurane sve financijske uvjete, da započne s čišćenjem zagrebačkih slivnika prije nego što za
to bude kasno istaknuo je u ime zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić.
Ispred HSLS-a Zagreba pozvao je i gradsku upravu i gradonačelnika da hitno:
– provedu čišćenje slivnika i odvoda na području cijelog grada, čime bi se otklonio uzrok
većine poplava u Zagrebu
– započne rad na modelu saniranja naselja Rudeš radi obrane od poplava
– gradske službe naprave terensku analizu (ne)provedivosti novoga načina prikupljanja smeća
u Rudešu i s obzirom na brojne prigovore istaknute u javnosti revidiraju sporne dijelove
projekta.

Krešimir Medved, vijećnik MO Rudeš i predstavnik suvlasnika, podsjetio je da su ideje dobre
isključivo ako su provedive. Isto tako je planiranje bitno, gotovo esencijalno, ali je jedno veliko
ništa bez mogućnosti implementacije. Ta rečenica prema mojem mišljenju najjasnije opisuje
projekt gradske vlasti koji se odnosi na novi model odvoza smeća u Zagrebu. U mojem Rudešu
to je očito da očitije ne može biti. Na temelju nekoliko stotina primjera, od Zagrebačke ceste
do Voltinog naselja, posve je jasno da je projekt u potpunosti neprovediv i da se cjelokupno
provedeno planiranje nikad neće moći provesti, a da pritom stanovnicima mojeg Rudeša ne
prouzroči ogromnu izravnu i neizravnu štetu.
Rudeš je kvart koji se već godinama financijski iscrpljuje zbog pogođenosti poplavama nakon
svake malo obilnije kiše, pri čemu ni prethodna ni sadašnja vlast nemaju jasan model
rješavanja tog problema, dok su građani na izmaku svojih sve skromnijih financijskih snaga i
mogućnosti, a sad im se kao šlag na tortu predstavlja projekt zbrinjavanja otpada, koji će nas
izravno još dodatno financijski upropastiti. Prvi financijski udar proizlazi iz diskriminatorne
odredbe kojom se propisuje da sami financiramo tipske spremnike, za razliku od građana
centra, a drugi je upravo nemogućnost postavljanja takvih spremnika, što će uzrokovati

kontinuirano kontaminiranje otpadom, pa će se na temelju predviđenog kažnjavanja
nepropisno odloženog otpada za odvoz kažnjavati građane, i to ne zbog njihove krivnje, nego
objektivne nemogućnosti poštovanja neprovedivog modela. Primjer negativnog financijskog
utjecaja projekta zbrinjavanja otpada na građane Rudeša predstavlja slučaj zgrade (jedne od
mnogih) s 11 stanova na adresi Anina 87a. Ponuda za tipski spremnik za tu zgradu, zajedno s
dopremom i montažom, iznosi 38.000 kn što je daleko više od 20.000 kn, koje gradonačelnik
konstantno ponavlja u svojim medijskim nastupima.
Stanari navedene zgrade nemaju u rezervi pričuve osigurana ta sredstva, no kad bi ih i imali,
fizički nemaju prostor za instaliranje takvog spremnika. Osim toga, otpad bi u postojećim
uvjetima bilo „nezaštićeno“ te mu prijeti kontinuirana i sigurna kontaminacija, što bi dovelo
do učestalog i u potpunosti neopravdanog kažnjavanja. Okvirni izračun pokazuje da će šest
odvoza smeća podrazumiievati iznos od po 500,00 kn kazne, što mjesečno iznosi 3000 kn, s
obzirom na to da će smeće neizbježno bilo kontaminirano zbog nemogućnosti nadziranja
odnosno zaštite. Napomenuo bih da cjelokupna mjesečna pričuva zgrade iznosi 3.300,00 kn, iz
čega proizlazi da će stanari zgrade na adresi Anina 87a trošiti gotovo cjelokupnu pričuvu na
kazne, a pričuva je ponajprije namijenjena za sljedeće troškove:
· naknada upravitelju
· osiguranje zgrade
· čišćenje ulaza
· električna energija (stubišta, hodnici, liftovi i sl.)
· održavanje i servis dizala
· protupožarna zaštita (servisi, atesti i sl.)
· razne sanacije i popravci

Sumrak demokracije u SDP-u !
Izbačen predsjednik zagrebačke organizacije koji je provodio legitimnu odluku velike većine
Gradskog odbora SDP-a ?!?
Novo zaduženje od 1,8 milijardi kn ZG HOLDINGA je u većem dijelu refinanciranje postojećih
kreditnih obveza, ali nije nam drago da su kao jamstvo dane vrijedne nekretnine u vlasništvu
grada kao što su nekretnine Vodoopskrbe i odvodnje, GPZ-a, nekretnine u Savudriji, Skradinu i
Lošinju, pa sve do zgrade Holdinga u Vukovarskoj. Ono što je sporno u tom zaduženju je
činjenica da je u svojstvu sudužnika navedena Vodoopskrba i odvodnja, GPZ i GPZ – Opskrba
usprkos protivljenju njihovog radničkog vijeća i nadzornog odbora ?!? Ako Zagrebački SDP kao
koalicijski partner koji usko surađuje sa platformom Možemo! nije zadovoljan sa načinom na
koji se vodi grad i novim zaduženjima, onda samo možemo pretpostaviti da je situacija mnogo
gora nego što se prezentira u javnosti izjavio je gradski zastupnik Kristijan Jelić.

Nove objave u ovoj kategoriji

Copyright © HSLS