povodom konferencije za medije koju su održali Darko Klasić i Kristijan Jelić predsjednik i potpredsjednik GO HSLS-a Grada Zagreba, i Alen Lochert, zastupnik HSLS-a u Gradskoj skupštini Grada Zagreba.
Primjenjuje li i gradonačelnik u postupcima javne nabave do 26.540,00 eura model svog prethodnika prema kojem se poslovi dodjeljuju stranačkim podobnicima?
Iako smo se nakon dolaska nove gradske uprave ponadali da je korupciji u Zagrebu napokon odzvonilo, zbog stranačkih kadroviranja u režiji stranke Možemo novac Zagrepčana troši se sve netransparentnije.
Primjerice, Centar za kulturu Maksimir bio je u mandatu prethodnog gradonačelnika ustanova u kojoj se na temelju brojnih netransparentnih natječaja trošio novac građana na financiranje projekata onih bliskih tadašnjoj gradskoj upravi. Smjenom gradske vlasti imenovana je nova uprava, pa je predsjednicom Upravnog vijeća postala članica stranke Možemo Antonija Letinić, a ravnateljica Katarina Zrinka Matijević, koje očigledno nastavljaju praksu netransparentnog trošenja javnog novca financirajući ideološki bliske projekte i subjekte.
Posljednji takav primjer jest natječaj jednostavne javne nabave koji je 17. studenoga 2023. raspisan za potrebe izrade internetske stranice Centra za kulturu Maksimir. Na natječaj se prijavilo 13 ponuditelja s ponudama u iznosima od 2400 do 9900 eura, dok je odabrana ponuda Slobodna domena Zadruga https://slobodnadomena.hr/.
Pritom je odabir navedene Slobodna domena Zadruga „pospješen“ Pravilnikom ustanove Centar za kulturu Maksimir kojim je jednostavna nabava uređena na način kojim se onemogućuje žalba, transparentno bodovanje ponuda kao i javna dostupnost iznosa odabrane ponude.
Relevantni konkurentni poduzetnici koji profesionalno izrađuju internetske stranice procjenjuju da gotova rješenja izrade internetskih stranica koštaju otprilike 3000 eura, i to u slučaju trgovačkih društava ili obrtnika, koji svojim porezom doprinose zagrebačkom proračunu, a ne udruge ili zadruge.
Očito je da pri odabiru ponude kriterij najniže cijene nije bio prioritet, ali čak i ako ostavimo po strani netransparentnost tog javnog natječaja Centra za kulturu Maksimir, Zagrepčanke i Zagrepčani nedvojbeno imaju pravo znati koliko ih koštaju privatna pogodovanja stranke Možemo.
Nedopustivo je da se javnim gradskim novcem stvara klijentelističko-interesna mreža stranke Možemo, u okviru koje se nagrađuju podobni, a osobita je drskost što su takvi marifetluci dijametralno suprotni politikama koje zastupnici stranke Možemo proklamiraju u Hrvatskom saboru, izjavio je predsjednik zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić.
HSLS Zagreba predlaže gradskoj upravi da bude dosljedna politikama koje zastupa u javnom prostoru, pa da transparentno objavi razloge zbog kojih je navedena Zadruga odabrana na natječaju kao i cijenu koja će se na temelju provedenog natječaja platiti za izradu internetske stranice Centra za kulturu Maksimir.
Zbog novog kašnjenja gradske uprave, onemogućen kvalitetan rad zagrebačkog komunalnog redarstva , gradskih tvrtki i poslovnih subjekata
Odluka o novom komunalnom redu izglasana je u Gradskoj skupštini na prijedlog gradske uprave, a stupila je na snagu u svibnju 2023. Njome su stavljeni izvan snage svi prethodni akti bivše uprave, uz obvezu donošenja novih u roku od 6 mjeseci.
Nažalost, gradonačelnik je ponovno propustio rok od šest mjeseci od stupanja na snagu nove Odluke o komunalnom redu, kojim se, među ostalim, uređuju propisi o najmu oglasnih prostora u vlasništvu Grada Zagreba, postavljanju sustava javnih bicikala i parkirališnih automata te korištenju površina javne namjene.
Tako je trenutačno na snazi Odluka o komunalnom redu, koju je donijela sadašnja vlast, i propise koje je usvojila prethodna vlast, a koji nisu u skladu s novom odlukom, pa suvlasnici koji obnavljaju zgrade nakon potresa ne mogu zakupiti prostor ispred zgrade koji ima treba za kamione, građevinsku mehanizaciju i odlaganje građevinskog materijala, tvrtke koje se bave oglašavanjem nemaju pravnu osnovu na temelju koje mogu naplatiti naknadu za oglašavanje na imovini Grada Zagreba, a Zagrebparking ne može postaviti nove parkirališne automate.
Ovakvim grubim propustima i nesavjesnim neizvršavanjem obaveze, koju mu nije ostavila bivša vlast, nego ju je sam preuzeo upravljajući gradom u okviru svojih ovlasti, gradonačelnik otežava i konstrukcijsku obnovu i rad podružnice Zagrebparking kao i, u svakom slučaju, rad subjekata koji posluju u području oglašavanja. Samim time nanosi se šteta građanima našeg grada, gradskoj tvrtki i tvrtkama u realnom sektoru.
Nakon takozvanih pješačkih zona, takozvanog novog modela odvoza otpada, takozvanih biciklističkih staza riječ je o još jednom poluproizvodu aktualne zagrebačke vlasti, to jest još jednom njihovu fušeraju, istaknuo je gradski zastupnik Alen Lochert .
HSLS traži hitnu sanaciju odrona na Jakuševcu
Prošlo je već više od mjesec dana od drugog odrona smeća na Jakuševcu a još nije započela sanacija, te je odvoz smeća i dalje reduciran. Za nas u HSLS je nedopustivo da se kasni sa prioritetnim radovima na sanaciji Jakuševca u vrijeme kada je tradicionalno povećan obim otpada u Zagrebu. Pozdravljamo odluku da je Grad raspisao nadmetanje za odvoz biootpada, kako bi se smanjile količine biootpada na gradskim ulicama, ali mora se hitno krenuti i sa sanacijom kompostane na Jakuševcu jer svakodnevno nastaju ogromni dodatni troškovi za odvoz biootpada koji se trenutno plaća po rekordnoj cijeni od 373 eura po toni.
Građani su već siti obećanja kako će se odvoz smeća normalizirati u što kraćem roku, a svi vidimo da sanacija još nije ni započela ?!? Gradonačelnik je obećao da će početkom prošlog tjedna početi redovan odvoz, pa je to prolongirano za još tjedan dana, a bojim se da ni ovaj tjedan neće započeti redoviti odvoz. Spremnici za otpad diljem Zagreba pucaju po šavovima dok se Vi gospodo razmećete praznim obećanjima ! HSLS traži hitan početak radova na sanaciji sa svim raspoloživim sredstvima, odmah i sada izjavio je Kristijan Jelić.