HSLS Zagreb predlaže rješenje: otvaranjem Šoštarićeve ulice za promet znatno bi se rasteretile druge ulice

od HSLS

HSLS Zagreb predlaže rješenje: otvaranjem Šoštarićeve ulice za promet znatno bi se rasteretili Vlaška, Palmotićeva, Draškovićeva i cjelokupan centar grada

Zeleno, žuto pa crveno. To je opis puta koji građani prelaze od Gupčeve zvijezde niz Medveščak i Ribnjak. Zelena ideja realizirana 5. lipnja pretvorila je ulice od Gupčeve zvijezde, Medveščaka do Ribnjaka i Palmotićeve, gledajući prema Googleu, u crvene prometnice grada. Zagrebački HSLS predlaže rješenje: otvaranjem Šoštarićeve ulice za promet znatno bi se rasteretili Vlaška, Palmotićeva, Draškovićeva i cjelokupan centar grada!

Gradonačelnikovo kvazi zeleno prometno rješenje zagušeno je crvenim semaforom: 50 000 Zagrepčanki i Zagrepčana pati zbog zagušenja prometa oko Ribnjaka i Palmotićeve – upozorio je Darko Klasić, predsjednik HSLS-a Grada Zagreba.

Gradonačelnik je želio djelovati zeleno, međutim 130 m pješačke zone, zbog koje se za 2000 m produljio put automobilom i povećala gustoća prometa, samo djeluje zeleno, a zapravo je štetno za okoliš i svakodnevni život građana. Za uspjeh nije dovoljno samo misliti zeleno, nego i znati. HSLS stoga predlaže prilagodbu prometne regulacije u Šoštarićevoj ulici. Usmjeravanje više od 3000 automobila samo u jutarnja dva sata špice u Palmotićevu ulicu usporilo je ionako jedva protočan promet za 50 000 građana Podsljemena, Gornjeg grada i Medveščka. Smanjenjem brzine kretanja povećala se potrošnja goriva i, posljedično, količina ispušnih plinova. Zbog toga trenutačna situacija šteti okolišu, a ujedno otežava svakodnevno kretanje velikom dijelu naših sugrađana.

Promislili smo kako postići to da se tim novim asfaltnim parkom ipak ostvari zelena korist za grad i građane. Želimo ponuditi rješenje koje će u najmanju ruku vratiti prethodnu protočnost prometa bez zadiranja u novu pješaku zonu, a ako bude sluha gradskog oca, i poboljšati trenutačno stanje. Cilj je stvoriti zaokruženu istinsku zelenu ideju s rezultatom! Sada je Šoštarićeva ulica zatvorena za kretanje vozila, izuzev javnog gradskog prometa i interventnih službi u smjeru prema Draškovićevoj ulici. Građani su obvezni na početku Šoštarićeve ulice skrenuti desno na Langov trg i preko Trga opet se vratiti na pravac koji vodi u Palmotićevu.

Otvaranjem Šoštarićeve ulice za sav promet do Draškovićeve ulice ponovno će se omogućiti da građani iz smjera Ribnjaka niz Šoštarićevu mogu skrenuti lijevo u Vlašku i nastaviti najkraćim putem dalje prema istočnom dijelu grada. Tako će se svi koji putuju u tom smjeru grada preusmjeriti s Palmotićeve ulice, čime će se doprinijeti smanjenju gustoće na tom pravcu. Da bi se to ostvarilo, potrebno je ukloniti postojeći znak zabrane prometa, izuzev javnog prijevoza i interventnih službi, te o novom pravcu obavijestiti građane postavljanjem table s obavijesti na smjeru kretanja u Ulici Ribnjak. Sigurni smo da grad može osigurati ljudstvo (dva djelatnika Zagrebačkih cesta) i sredstva (narudžba jedne prometne table) da ispuni ta dva minimalna uvjeta za poništavanje svega lošeg što je proizašlo iz uvođenja pješačke zona u staroj Vlaškoj. Pješački prijelaz koji povezuje pješačke zone Vlaške ulice prekinute prometom Palmotićeve ulice služi velikom broju građana jer pješačkom prijelazu gravitiraju tri garaže s ukupno 900 parkirnih mjesta, uz pješake kao korisnike javnog prijevoza. Takva koncentracija dovodi do toga da su intervali prijelaza pješaka toliko učestali da nije moguće ostvariti kontinuitet kretanja vozila od 60 sekundi. Time se uzrokuje zastoj koji stvara kolone sve do križanja Ulice Ribnjak i Medvešćak, što negativno utječe ne samo na brzinu kretanja vozila, nego i na vozni red javnog gradskog prijevoza na tom pravcu. Investiranjem u postavljanje i reguliranje pješačkog prijelaza semaforom znatno bi se poboljšala protočnost prometa u Palmotićevoj ulici. Vozila bi se kretala u većem kontinuitetu i u kraćem vremenu prelazila veću udaljenost. Sve to rezultiralo bi smanjenom potrošnjom goriva i emisijom štetnih plinova na ovoj dionici gradske prometnice kako bi se poboljšala kvaliteta za sve, i vozače i pješake te kako bi gradske akcije imale uistinu zelenije rezultate, a ne samo deklarativnu i simboličnu vrijednost. Zato HSLS Zagreb predlaže rješenje: otvaranjem Šoštarićeve ulice za promet znatno bi se rasteretili Vlaška, Palmotićeva, Draškovićeva i cjelokupan centar grada, predložio je Darko Klasić.

Gradonačelnik nam poručuje u stilu Marie Antoiette „ako nemate kruha, jedite kolače“ ili u konkretnom slučaju „ako niste zadovoljni uslugama ZET-a ili Čistoće, poboljšat ćemo biciklističku infrastrukturu“?!

U Zagrebu nije pokrenuta nijedna investicija, grad nikad nije bio prljaviji, javni prijevoz prometuje rjeđe nego ikada, smeće se gomila, preskaču se odvozi, trava je u pojedinim kvartovima do koljena, a uz drastično smanjenje sportskog proračuna nismo vidjeli ni plan na koji način spriječiti propadanje sportske infrastrukture. No, dragi sugrađani, ništa se ne brinite, gradonačelnik najavljuje „velike“ investicije u više od tisuću biciklističkih parkirnih mjesta i tzv. biciklističku magistralu Zagreb Istok s pametnom rasvjetom?!? Gradonačelniku bi bilo bolje da, umjesto što se bavi pametnom rasvjetom, angažira pametne savjetnike i počne rješavati nagomilane komunalne probleme, za što je u konačnici i izabran.

Što se tiče GPZ-a, u HSLS smatramo da nije pošteno da poslovni korisnici preuzimaju cjelokupan rizik poskupljenja plina ugovorima s varijabilnim cijenama, koji su im ponuđeni na potpis do 01. rujna 2022. Moguće su i tužbe i daljnji troškovi za GPZ jer znatan dio poslovnih korisnika ima važeće dvogodišnje i trogodišnje ugovore s fiksnom cijenom te ne žele prihvatiti nove fakture i nove ugovore sa zadužnicama. GPZ Opskrba ima obavezu javne usluge, pa izjava da ih je iznenadio interes potencijalnih novih 50 000 novih korisnika je u najmanju ruku neozbiljna – izjavio je gradski zastupnik HSLS-a Kristijan Jelić.

Nove objave u ovoj kategoriji

Copyright © HSLS