Nakon što je ZET prošli tjedan smanjio broj vožnji na većini tramvajskih linija i 13 autobusnih linija u trenutku u kojem je povećan interes građana za javni prijevoz zbog poskupljenja energenata, predsjednik HSLS-a Grada ZagrebaDarko Klasić uputio je pitanje gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću, dali je ovo prvo ili samo jedno u nizu odstupanje od politika koje su obećali građanima na proteklim izborima zbog globalnih poremećajima ili uzrokom njihovog lošeg upravljanja gradom Zagrebom?
Prava je istina da je ZET redukciju linija uveo zbog nedostatka rezervnih dijelova s obzirom na to da su se prethodnih mjeseci zaustavile sve nabave. U ZET-u doslovno nemaju ni žarulje u servisima.
Problemi u vezi s održavanjem tehničke ispravnosti vozila i nedostatkom ljudi primorali su ZET da na određenim linijama prorijedi broj polazaka tramvaja i autobusa.
Navedeni problemi ne odnose se isključivo na ZET, naime, zaustavljene su sve javne nabave u trgovačkim društvima.
S problemima je suočena i Zagrebačka čistoća, u čijoj službi otprilike 40 kamiona čeka na servis jer su prethodnih mjeseci otkazani ovlašteni serviseri vozila. Posebno je alarmantno stanje plaćanja računa, koji se pojedinim izvođačima ne plaćaju po 4 i više mjeseci. Traži se smanjenje zaposlenika bez prethodnih analiza, a također se režu materijalne stavke, zbog čega je sve više otežano operativno poslovanje. Jasno je da su potrebne uštede, ali se one moraju provoditi racionalno.
Grad se vodi stihijski i PR-ovski opravdavajući se nasljeđenim problemima iz razdoblja vladavine Milana Bandića, ali novonastali problemi povezani s upravljanjem Zagrebom i Zagrebačkim holdingom nemaju veze s Milanom Bandićem te su isključivo nastali zbog lošeg načina upravljanja Tomislava Tomaševića i platforme Možemo. To je najbolje vidljivo iz akata gradonačelnika, koji ne sadržavaju nikakvu važniju odluku o strateškim projektima i razvojem grada, koje je gradonačelnik i platforma Možemo obećao u slučaju njihova dolaska na vlast. Taj PR-ovski model upravljanja gradom temelji se na iskazivanju ušteda u prvom tromjesečju. Nažalost, pritom nije riječ o uštedama, nego o neplaćanju računa i neprovođenju javnih nabava potrebnih za osnovno operativno poslovanje trgovačkih društava.
Gradski zastupnikKristijan Jelić napomenuo je da posljednjih dana pristižu informacije iz svih podružnica Holdinga o zaustavljenju svih investicija, nabava i plaćanja računa s ciljem LAŽNOG, to jest fiktivnog prikazivanja znatnih ušteda u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Izbor većine direktora podružnica prema političkom ključu nažalost upućuje na to da je i dalje lojalnost daleko važnija od profesionalnosti!
Od svih podružnica traži se neselektivna racionalizacija poslovanja isključivo u statističke svrhe, umjesto da uzimaju u obzir potrebe poslovanja podružnica i korisnika njihovih usluga. Dovoljno je navesti primjer problema u vezi s priključcima na vodovod i kanalizaciju, naime u ViO su ukinuli angažiranje vanjskih kooperanata koji su pružali usluge priključenja na vodovodnu i kanalizacijsku mrežu. Zbog te „genijalne” odluke ViO trenutačno ne zaprima nove zahtjeve jer fizički ne može obraditi ni zahtjeve stare po 30-60 dana, pa, posljedično, nove zgrade ne mogu ishoditi uporabnu dozvolu kako bi se stanari mogli useliti u svoje (pre)plaćene nekretnine! Nedopustivo je da gradska uprava nije uspjela organizirati 9. sjednicu Gradske skupštine u propisanom roku (30 dana od ostavke potpredsjednika), pa je tako zakazana fiktivna sjednica za 24. ožujka s 9 točaka dnevnog reda (prve dvije tiču se izbora potpredsjednika, a ostale 7 su tehničke prirode), a već je za 31. ožujka zakazana „prava” sjednica s 13 točaka.
Takvo razbacivanje resursa ne potkrjepljuje tvrdnje gradonačelnika Grada Zagreba, njegove platforme Možemo i koalicijskog partnera o efikasnom upravljanju gradom.
Darko Klasić istaknuo je da Zagrebački HSLS smatra da se opisanim upravljanjem improvizira i kalkulira u svrhe političke promocije, što će nedvojbeno dovesti do još većeg pada kvalitete komunalnih usluga, kao i do njihova skorog poskupljenja.
Zato danas HSLS upozorava ne samo gradsku vlast, nego i građane na to da je sve vidljiviji nedostatak bilo kakvog racionalnog planiranja prilikom vođenja grada. Postojeći način upravljanja nitko ne želi, a ni ne zaslužuje s obzirom na iznose računa koji se Zagrepčanima ispostavljaju svakog mjeseca za pružanje komunalnih usluga.
Zagrepčanke i Zagrepčani (pre)skupo plaćaju gradske usluge, nisu krivi za jalovu vlast koja ‘štednjom’ krpa svoju nesposobnost.